2008. június 19.

Carbonara...



Legalábbis mi annak hívjuk, pedig ez már régen nem az. A párom kedvéért kísérleteztem ki, aki imádja ezt az ételt.
Hozzávalók:

- 30 dkg gépsonka
- 50 dkg gomba
- 0,5 l tej
- 3 ek liszt
- só, bors, zöldfűszer, szerecsendió
- tészta ízlés szerint
- petrezselyem zöld
- 2 dl tejszín
- 1 tömlős sajt

A gombát megpucoltam és kockákra vágtam. A sonkát szeletelve vettem,így gusztusos vékony csíkokra tudtam szeletelni. Feltettem a gombát egy serpenyőbe párolódni és amikor már elfőtte a levét, hozzátettem a sonkát is és összepirítottam őket, a végén pedig beleszórtam a vágott petrezselymet és félretettem.
Megcsináltam a besamelt, ami nálam nem is igazán besamel, csak valami hasonló. 0,5 liter tejet mixerpohárba töltök, beleteszek 3 kanál lisztet és csomó mentesre rázom. Lábosba öntöm és elkezdem főzni. Ha besűrűsödött levesszük a tűzről, belekeverjük a tejszínt, a sajtot és befűszerezzük. Én borsot, zöldfűszerkeveréket és jó sok szerecsendiót (reszelve) tettem bele. A mártást ráöntöttem a gombára és tésztát főztem mellé. Ízlés szerint , ki milyet szert.
Finom, laktató, egyszerű. Lehet variálni is.
Van amikor füstölt tömlős sajtot veszek, máskor pedig parmezánnal is megszórom. De csináltam már úgy is, hogy tűzálló tálba tettem és sajtot pirítottam a tetejére!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez az a tésztaétel a bolognai mellett amit mindenki másképp csinál egy picit..de ettől jó:-)

Bár mondjuk egyszer szívesen megkóstolnám az autentikus carbornarat az olaszoknál!

A te verziód is remek,nekem olyan maradék-felhasználásra is alkalmas mert semmiből nem kell sok,de néha pont csak egy kevés gomba vagy sonka marad,ami magában kevés, de így pedig gyors és finom vacsora...

Nóri

Nicole... írta...

Csatlakozom!!! Én is szivesen megkóstolnám az eredeti olasz változatát is! Attól tartok a miénk elbújhat az eredeti mellett. :((