2008. június 1.

Olaszos hangulatban...

Tegnap olaszos hangulatom volt, de nem akartam megint spagettit főzni, mert már lassan mérgezést kapunk tőle. Így aztán a lasagne tűnt a legjobb megoldásnak :)


Nálam így készült:

- 1 csomag lasagne tészta
- 1 kg darált hús
- 1 egész paradicsom
- 2 kis doboz sűrített paradicsom
- 0,5 l házi paradicsomlé
- 1 hagyma
- füstölt szalonna
- 5 dkg vaj
- 5 dkg liszt
- 5 dl tej
- só,bors
- szerecsendió
- bazsalikom, oregano
- 1 gerezd fokhagyma


A füstölt szalonnát kockára vágtam és kisütöttem a zsírját
(a mennyisége annyi volt, amennyinek a zsírján a hagyma kényelmesen meg tudott fonnyadni) és megfonnyasztottam rajta az apróra vágott hagymát.
Hozzáadtam a husit és fedő nélkül addig pároltam, amíg a levét el nem főtte.
Ekkor tettem bele az egész hámozott, kockázott paradicsomot, a sűrített paradicsomot és a paradicsomlét. Bazsalikommal, oregánóval, borssal és egy gerezd zúzott fokhagymával ízesítettem. Fedő nélkül rotyogtattam még egy kicsit.

Ezalatt elkészítettem a besamel mártást. 5 dkg vajon megfuttattam az 5 dkg lisztet, majd felöntöttem a tejjel és sűrűre főztem.
Sóval, borssal és szerecsendióval ízesítettem.

Ezután a husit és a mártást összekevertem és elkezdődött a rétegezés.
Egy sor husi, egy sor tészta, addig amíg az alapanyagok el nem fogytak.
A tetejére husi kerüljön és szórjuk meg vastagon reszelt sajttal, majd a sütőben kb 30 perc alatt süssük pirosra.


Nincsenek megjegyzések: