2008. június 5.

Eper

A napokban az én drága anyósom küldött nekem egy halom epret. És nem tudom mi okból, de az istennek sem akart fogyni. Nem akartam, hogy megromoljon, viszont sütire sem vágytam. Így aztán eprekrémleves lett belőle. Lehűtve igazán finom.

Hozzávalók:

- eper (ízlés szerint, minél több annál jobb)
- 2 dl tej
- 2 ek liszt
- 1 egész fahéj
- szegfűszeg
- 1 vaníliás cukor (én Bourbont használtam)
- cukor ízlés szerint

Az epret összekockáztam , lábasba tettem és annyi vizet öntöttem rá, hogy ellepje. Tea tojásba beletettem a fűszereket és azt is hozzátettem. (én a legtöbb ételbe így rakom a fűszereket, nem szeretem tálalásnál kergetni a darabokat) Cukroztam, majd feltettem főni, miután felforrt, félrehúztam a tűzről és botmixerrel pépesítettem az egészet, majd visszaraktam a tűzre és besűrítettem 2 dl tejben elkevert liszttel. Megvártam még visszaforrt és már kész is volt. Ezután nyomás hűtésre, mert lehűlt állapotában az igazi.

Én miután kész lett a leves még raktam bele kockára vágott epret, de evvel már nem főztem tovább.

Nincsenek megjegyzések: