2008. december 9.

96 db illatos, kakós kifli...

Ipari mennyiségű sütisütésbe keztem ma.


Természetesen nem saját fogyasztásra csináltam ilyen adagot.


Szabadságon voltam tegnap és ma is, ezért gondoltam meglepen a saját és a párom kollegáit is egy kis utó Mikulás sütivel.



Ezúton is kívánnék minden Kedves Kollegámnak


jó étvágyat a kiflikhez és kitartást a Karácsonyi szünetig! :)))



És a recept:


Margit2 honlapján találtam rá a receptre, mely Anyul tollából származik.


Hozzávalók:

- 30 dkg liszt
- 15 dkg margarin
- 1 tojás + 1 a kenéshez
- 5 evőkanál tejföl
- 1.5 evőkanál cukor
- só
- 1 mokkáskanál szódabikarbóna
- kakaó
- cukor


A lisztet elkeverjük a cukorral és a szódabikarbónával, majd hozzámorzsoljuk a margarint, beletesszük a tojást és a tejfölt. Evvel érdemes óvatosan bánni és nem egyszerre hozzáönteni. Csak amennyit a tészta felvesz.


Ha jól összedolgoztuk, fóliába csomagolva hűtőbe tesszük 1 órára.


2 cipóra osztjuk és kerekre nyújtjuk. A tetejét megkenjük olvasztott vajjal és megszórjuk kakaó és cukor keverékével. Ezután 16 egyenlő részre vágjuk a tésztát és minden szeletet a szélesebb felétől kezdve feltekerjük.

A tetejét tojással megkenjük és 200 fokos sütőben aranybarnára sütjük.


1 megjegyzés:

Névtelen írta...

nagyon fini, én már ettem, és még ennék is.
És tudok pár embert aki hasonlóan érez............