2010. április 11.

Egy újabb torta... Oroszkrém




A multkori csokitorta egészen belelkesített
és agyalásra késztetett.
A receptet kicsit átdolgoztam és lett belőle
egy nagyon klassz oroszkrém torta.

Nagyon nagy sikert aratott!

Oroszkrém torta

Hozzávalók:

              Tészta:
                          - 8 tojás
                          - 8 ek. cukor
                          - 8 ek. liszt
                          - késhegynyi sütőpor

              Krém:
                         - 5 dkg liszt
                                    - 6 tojássárgája
                         - 17 dkg cukor
                         - 5 dl tej
                         - 3 cs. vaníliás cukor (vagy 1 vaníliarúd)
                         - 3 dl tejszín
            
               Díszítés:
                         - 3 dl tejszín
                         - gyümölcs


Piskóta:


A szokásos módon elkészítünk egy egyszerű piskótát.
Kerek tortaformában sütjük meg.     
                  
Krém:


1. Egy lapos lábasban keverjük össze a tejet 10 dkg cukorral és forraljuk fel.

2. Közben a tojássárgákat keverjük habosra kb. 7 dkg cukorral, majd adjuk hozzá a lisztet is. Én így egy nagyon sűrű krémet kaptam ezért aztán a felmelegedett tejből adtam hozzá kb fél decit, hogy folyósabb krémem legyen.

(Ez fontos hiszen ezt a masszát kell a felforralt tejhez adnom és bizony így könnyebbnek bizonyult.)

3. Amikor a cukros tej elkezd forrni, adjuk hozzá lassan a tojásos masszát állandó keverés mellett. Takaréklángon forraljuk 2 percig az egészet. Kevergessük állandóan. Gyönyörű sűrű masszát fogunk kapni.


4.Vegyük le a gázról és hűtsük ki.


5. Ezalatt verjük kemény habbá a tejszínt.(Én hulalát használtam) Ha a sárgakrém teljesen kihűlt, keverjük bele a felvert tejszínt.


Jó tanács: A kihűlt krém nagyon sűrű, ezért én robotgéppel először kicsit átkevertem, majd a tejszínhab egyharmadát hozzáadtam és avval is jól kikevertem. Az állaga így már olyan lett, hogy a maradék habot már könnyedén hozzátudtam adni úgy, hogy ne törjön össze.


Miután minden szépen kihűlt, öszzeállítjuk a tortát.


A piskótát két vagy három részre vágjuk, attól függően
hogy sikerült :)) Én kettőbe vágtam. Visszatettem a tortaformába és megtöltöttem a krémmel. Krém - apróra vágott gyümölcs (eper,ananász,kiwi) - krém - tortalap.
Egy éjszakára hűtőbe tettem és másnap díszítettem meg csak kívülről. Felvertem a tejszínt (Hulala) és szépen bevontam vele. Gyümölccsel díszítettem. Nagyon finom lett!

Tipp: Én legközelebb csempészek a krémbe egy kis zselatint.
Nem lett folyós így sem, de azért nem is lehetett első osztályúan szeletelni.










Nincsenek megjegyzések: