2011. szeptember 3.

Lebbencs leves - Eszterházy ragu - Helyzetjelentés

Megint eltelt majd 1 év, így megint jön néhány recept. 
Mára világossá vált számomra, hogy nem vagyok 
valami kitartó blogger. :)) Na de sebaj, ritkán, de 
azért írogatok, hátha valaki hasznát veszi időnként. 

Gyors helyzetjelentés az elmúlt 1 évről
Munkahelyváltás - saját vállalkozás - 6 hónapos kislány a pocakban :))

Megjegyzem a baba várás miatt, ha kedvem lett is volna blogot írni, hát nem lett volna miről. Egészen mostanáig vagy rosszul voltam a főzés gondolatától is, vagy olyan hihetetlenül rossz kajákat csináltam, hogy attól szenvedett az egész család! :)) 

Baba jött, ízlés elszállt. Most kezdek visszaállni a régi kerékvágásba. 

Helyzetjelentés vége, jöhetnek a receptek.


Lebbencs leves


Nagyon finom, nagyon egyszerű, nagyon gyors.








Hozzávalók:
- lebbencs tészta
- 2 krumpli
- 1 egész paradicsom
- pirospaprika
- só, bors
- olaj




Az olajon megpirítjuk az apróra tördelt lebbencs tésztát, pici vizet öntünk alá, 1-2 kávéskanál pirospaprikát szórunk rá, sózzuk, borsozzuk, felöntjük a kívánt mennyiségű vízzel, hozzáadjuk a kockára vágott krumplit és az egész  paradicsomot héjastól. Fedő alatt puhára főzzük. Kb.15 perc. A paradicsomtól kicsit savanykás lesz, ami nagyon illik a leveshez. 



Eszterházy ragu orsó tésztával

Vagy valami eszterházyhoz hasonlító ragu.


 
Hozzávalók:
- 60 dkg sertéscomb vagy lapocka
- 1 répa
- 1 kis zellergumó
- 1 kis fej hagyma
- 10 dkg füstölt szalonna
- 2-3 babérlevél
- só,bors, mustár
- 4 ek. tejföl
- 1-2 ek. liszt
- orsó tészta (nálam Szőlősi Tésztából)



A szalonnát felkockáztam, megpirítottam, majd rádobtam a hagymát és megfonnyasztottam. Ezután a csíkokra vágott husit is hozzáadtam és pirosra sütöttem. Felöntöttem kb 0,5 l vízzel, beledobtam a babérlevelet, sóztam, borsoztam és hozzáadtam a lereszelt répát és zellert. A zöldségeket a nagyobb lyukú sajtreszelőn reszeltem le. Fedő alatt puhára pároltam a ragut, kivettem a babérleveleket és besűrítettem a tejföl és a liszt keverékével. Nekem van klassz mixelő poharam, abban szoktam megcsinálni a habarást, mert egyébként tuti csomós lesz. Összeforraltam, sóztam, borsoztam még és hozzáadtam kb. 1 ek. mustárt. Orsó tésztát főztem mellé köretnek. Degeszre ettük magunkat. :))






1 megjegyzés:

Emese Torok írta...

Nagyon gusztán néz ki, és most már tudom, hogy ezentúl milyen tésztát kell vennem:)