2010. október 24.

Hentes tokány Peti módra..






A Férfi ma hazatért. És az első útja a konyhába vezetett. Természetesen. Szerencséjére már ott illatozott a tűzhelyen a Peti kollégámtól tanult hentes tokány, aminek köze sincs ahhoz, amit én eddig hentes tokánynak ismertem. Azt hiszem a régi tokány feledésbe fog merülni és átveszi a helyét ez isteni étel.








Hentes tokány


Hozzávalók (4 éhes főre)

  • 1 kg sertés lapocka
  • 15-20 dkg húsos füstölt szalonna
  • 40 dkg gépsonka
  • 30 dkg kovászos uborka
  • 4-5 ek liszt
  • olaj
  • só-bors
  • 1 kis üveg sűrített paradicsom

Az első lépés, hogy a lapockát csíkokra vágjuk és sózott-borsozott lisztbe forgatjuk, majd forró olajon hirtelen, kis adagokban pirosra sütjük. Fontos mozzanata az ételnek, hogy a husi kapjon egy klassz piros kérget, mert később
pont ettől lesz hihetetlenül szaftos belülről. Miután a husi megpirult, beletesszük egy lábasba és felöntjük annyi vízzel, hogy épp csak ellepje. Fedő mehet rá és főzzük puhára. Én dobtam a vízbe egy kis sót. Még a husi fődögél, felkockázzuk a szalonnát, felcsíkozzuk az uborkát és a sonkát. Először a szalonnát kisütjük, kiszedjük, majd a zsírján fehéredésig pirítjuk az uborkát, ezt is kiszedjük, végül pedig megpirítjuk a sonkát. Végig használhatjuk a szalonna zsírját. Ezután a paradicsompürét kezdjük pirítani, szintén a szalonna zsírban. A paradicsomot kevergetés mellett addig piritjuk, amíg jó sötét színe nem lesz. Ha már jónak ítéljük, adjunk hozzá 2 ek. lisztet. Én a csomósodást elkerülvén, kikevertem egy kis meleg vízzel és így adtam hozzá. Elkevertem és hozzáadtam levével együtt a megpuhult husit is. Rottyant egyet és beleöntöttem az ubit-sonkát-szalonnát is. Evvel is összeforraltam és még egy kis sóval, borssal ízesítettem.
Én picit savanykásnak találtam a cuccot, így belecsempésztem 1 tk. cukrot is. Tökéletes lett az íze. Tejfölös krumplipürével tálaltam, ami csak annyiban tér el egy hagyományos pürétől, hogy keverek bele 2-3 ek tejfölt is. Isteni a kettő együtt.

Nincsenek megjegyzések: