2012. szeptember 16.

Lasagne, ahogyam mi szeretjük.

Vagyis, ahogyan a férjem szereti, mert én ugyan szeretném spenóttal is vagy brokkolival is, de Ő igazi húsevő, így ez a lasagne is a klasszikus recept nyomán készült. Hússal, besamel mártással. A blogon van már egy recept, de azóta kicsit finomodott a recept, ezért megosztom veletek mégegyszer.

Nem készítem túl gyakran, mert azért elég időigényes recept és a 9 hónapos kislányom nem túlzottan támogatja anya konyhai törekvéseit. Az elmúlt időszak nagyjából a 30 perces kajákról szólt.
De ma apa babázott, anya pedig alkotott. :))


Lasagne
(egy szép nagy tepsire való adag)

Bolognai szószhoz
- 1 kg darált hús
- kb. 80 dkg paradicsom
- 500 ml sűrített paradicsom
-1 nagy fej hagyma
- 3 gerezd fokhagyma
- só, bors
-oregano, bazsalikom, kakukkfű

Besamel mártás:
- 1,5 l tej

- 5 ek. liszt
- vaj
- tejszínes krémsajt
- só, bors, szerecsendió

Tetejére sajt és 2 szép nagy paradicsom.
Lasagne tészta, vagy lebbencs. Nem titok, hogy a vállalkozás, amibe tavaly belefogtunk egy száraztészta üzem. Természetesen a saját tésztánkat használom, most is ezt tettem. A lebbencs tésztánk nincs apróra törve, így kiválóan megfelel a lasagne-hoz is. A fenyőfás bevásárlóközpontokban (az Inter kezdetűekben:))megtaláljátok Szőlősi Tészta néven.

Elkészítés:

A hagymát apróra vágom, megfonnyasztom, majd hozzáadom a húst és megpirítom. Közben meghámozom a paradicsomokat, apró kockákra vágom és a húshoz adom a sűrített paradicsommal együtt. Belereszelem a fokhagymát is. Sózom, borsozom, és fedő alatt összefőzöm. Kb. 20 perc. 
A legvégén oregánóval, bazsalikommal és kakukkfűvel ízesítem.

A besamel mártáshoz felolvasztom a vajat, rádobom a lisztet, majd állandó kevergetés mellett hozzáöntöm a tejet. Állandó kevergetés mellett besűrítem, majd hozzáadom a sajtot, sózom, borsozom és szerecsendiót reszelek bele. Sokkal jobb frissen reszelni, mert az őrölt íze meg sem közelíti a frissen reszeltét. Én ebből jó sokat használok, mert imádom. A kedvenc fűszerem.

Ezután a tepsi aljába rakok egy kis bolognai mártást, majd jön a tészta-bolognai-besamel-tészta-bolognai-besamel stb. Itt megjegyezném, hogy  rétegek közé szórt parmezán biztosan nem rontaná el, de nekem most nem volt itthon. A legfelső réteg besamel legyen, erre karikára vágott paradicsomot és rengeteg reszelt sajtot teszek. Előmelegített sütőben, lefedve kb 30 percig sütöm, majd fedő nélkül pirulásig. Érdemes mély tepsibe tenni, mert a sok szaft, gyönyörűen elkezd majd bugyogni, és a tészta lerakásánál nagy trükk, ha nem szorosan egymás mellé helyezzük el, hanem hagyunk némi helyet közöttük. Én már jártam úgy, hogy a tészta kimászott a tepsi oldalán, mert nem volt helye megdagadni.

Nincsenek megjegyzések: