2012. szeptember 21.

Zöldséges tészta

Csajos főzést szerveztem ma. 
Az úgy volt, hogy anyósom küldött zöldbabot kb 2 hete. 1 hetet utazott az autóban, mert a férjem megfeledkezett róla, aztán további 1 hét következett a hűtőben, mert akkor meg én feledkeztem meg róla. Még jó, hogy a gyereket nem hagytuk még el sehol.:)))) Szóval eszembe jutott a zöldbab és volt mellette a hűtőben tejföl és sonka és találtam sárga- és fehérrépát és beindult a fantáziám. 

Zöldséges tészta


Hozzávalók: ( bő 2 személyes adag)
- 1 nagy fej lilahagyma
- 1 nagy sárgarépa
- 1 nagy fehérrépa
- 2 nagy marék zöldbab
- 20 dkg gépsonka
- 2-3 dl tejföl
- 250 g. tészta (nálam lebbencs, ez volt itthon. Murphy, hogy pont a tésztagyáros feleségének nincs otthon tésztája :))


A hagymát szeletekre vágtam, a sonkát csíkoztam, a répákat nagy lyukú sajtreszelőn lereszeltem, a babot 2-3 cm-es darabokra vágtam. Pici olajon megfonnyasztottam a hagymát, majd hozzáadtam a sonkát, répát, babot. Pirítottam pár percig, majd pici vizet öntöttem alá, sóztam, borsoztam és fedő alatt puhára pároltam.

 Amikor elkészült, hozzákevertem a tejfölt és beleforgattam a kifőtt tésztát. Fedő alatt pihentettem még kb 20 percet. (Addig megetettem a pici lányt) Nos a tészta szépen felszívta és besűrítette a mártást, ami gyönyörűen körbeölelte a tésztát. Szaftos volt és krémes. Érdemes picit bővebb levet hagyni a ragun, majd a tészta eltünteti. Ebédre és uzsonnára is ezt ettem!!! Erre a férjem vacsira beállított 2 hatalmas hamburgerrel és egy tálca sütivel. Bele sem merek gondolni a mai kalóriafogyasztásomba! Ellenben rengeteg boldogsághormonom termelődött :)))











Nincsenek megjegyzések: