2012. december 17.

Torta az 1 évesnek!

Az én kis huncut mackóm 1 éves lett dec. 5-én. 
Hihetetlen, felfoghatatlan, megható és csupa-csupa:) 
A férjem hetek óta azon nevetett már, hogy úgy be vagyok zsongva a szülinap szervezéstől, mint egy kisgyerek
Igaza volt :)

Végül 2 bulit tartottunk, egyet itthon hármasban és egyet a nagyszülőkkel. Természetesen a tortákat én készítettem.



Bababarát tiramisu torta

A bababarát verziót pedig azért kapta, mert nem használtam hozzá fekete kávét és nyers tojást sem. 


Hozzávalók:
(kb. 18 cm-es a tortaformám)

- 500 g mascarpone
- 2 dl tejszín
- 1 tasak vanília puding ( főzős)
- 5 dl tej 
- 3-4 ek. cukor
- fél rúd vanília
- 1 csomag babapiskóta
- kb. 4 dl cikóriából főzött kávé + ehhez kb 2 dl tej és cukor ízlés szerint

Elkészítés:

A mascarponét tálba teszem, hozzáadom a kikapart vaníliát.
vanília pudingot a hagyományos módon megfőzzük 5 dl tejjel, 3-4 ek cukorral és a vanília héjával. Nálam nem is került több cukor a tortába. Ha elkészült, folpackkal letakarjuk (úgy hogy hozzáérjen közvetlen a pudinghoz), mert így nem bőrösödik. Langyosra hűtjük. Eközben elkészítjük a cikória vagy gabonakávét. 4 dl vízben 1 csapott ek. kávét felfőzünk, majd leszűrjük, édesítjük és hozzáadjuk a tejet. 
A mascarponét kikeverjük a pudinggal, majd óvatosan beleforgatjuk a felvert tejszínt. És következik a rétegezés. Kávéba mártott piskóta, krém, piskóta. A tetejére krém kerüljön. 1 éjszakát pihenjen a hűtőben, másnap pedig a maradék krémmel és kakaóporral díszíthetjük. A lányunk imádta :))

Nincsenek megjegyzések: