2008. május 20.

Bodza...



Nyílik a bodzám az udvaron! Egyrészt nagy öröm, mert imádom a bodza szörpöt, másrészt az illatával nem tudok betelni. És kinyílt az akác is és most keveredik a kettő és én meg csak szipogok nagyokat, de csak nem telek be vele :) Arra gondoltam, hogy üvegbe kellene zárni ezeket az illatok, elkonzerválnánk télire és amikor jön az átok depis időszak, csak lecsavarnánk a tetejét és szipognánk. Tuti szebb lenne a világ tőle... De sajnos ilyen recepten nincs, csak egy bodzaszörpöt-italt tudok közzétenni.


Hozzávalók:

- 5 l víz
- 50 dkg cukor
- 1 kis csomag citrom pótló
- 2 citrom szeletelve
- 10 bodza virág

Edénybe beleteszek mindent és 24 órát áztatom (lehet több is ha valaki ki bírja várni).


Sokak szerint a bodzát alaposan meg kell mosni, én viszont mindenféle mosást - rázást ellenzek, hisz pont a legfinomabb virágport távolítjuk így el. A bogarakat meg különben is le lehet szűrni ha kész az itóka, senkinek nem lesz semmi baja. Arra viszont érdemes ügyelni, hogy ne az út melletti poros bodza bokrokat kopasszuk meg.

Én vasárnap raktam össze és ma reggel szűrtem le a 10 liter nedűt! Örömmel könyveltem, hogy az idén is fincsi lett. Este össze is pakolok még egy adagot.

Nincsenek megjegyzések: