2008. május 19.

Megihletett a kínai


A múlt héten 2 napig kínait ettünk a kolleganőimmel és annyira ízlett a csípős csirkéjük, hogy gondoltam kreálok valami hasonlót, de kicsit lemagyarosítva, mert a párom nem szereti a kínait.

És mivel csirkém nem volt a fagyasztóba, így a borjúhusimat áldoztam fel.

A párom el volt ragadtatva, és azóta is csak úgy emlegeti: Csipős buli


És a recept:


- borjúhús kb 1 kg (sztem bármilyen husiból finom)

- erőspaprika ( az a hosszú zöld, amivel ilyenkor tele a piac)

-1 hagyma

- rizs

- só,bors

- pici zsír

- szénsavas ásványvíz


A husit nagyon apró kockára vágtam és az apróra vágott hagymával együtt zsíron elkeztem pirítani. Nagy lángon wokban. Amikor már elfőtte a levét felöntöttem egy kis ásványvízzel, befűszereztem és fedő alatt puhára pároltam. Amikor már igazi omlós lett, levettem a fedőt és zsírjára pirítottam, majd beledobtam a karikára vágott erőspaprikát és kb 1 percig pirítottam. Komolyan csak egy perc, mert a paprikának nem szabad megpuhulnia. Ekkor tettem hozzá az előzőleg sós vízben kifőzött, lecsepegtetett rizst és nagy lángon kicsit átforgattam.

Az eredmény egy igazi méregerős csípős buli lett. :)

Nincsenek megjegyzések: