2008. május 19.

Hétvége

















A hétvégén főzős hangulatban voltam és kreáltam egy két finom falatot.
Mindenképpen leveses hangulatom volt, így aztán született egy pofonegyszerű tarhonya leves. Ezt egyébként még anyósomtól tanultam, mert mi otthon nem ettünk ilyet. Na de mióta megkóstoltam én is rendszeresen csinálok.

Szóval olajon megpirítottam a tarhonyát, majd félrehúztam, pici vizet öntöttem alá és megszórtam pirospaprikával, borssal, sóval és őrölt köménnyel. Nem kell sajnálni belőle egyiket sem.Vízzel felengedni, egy egész paradicsomot és pár szem kockázott krumplit beledobni, vissza a tűzre és puhára főzni! Én sok köménnyel és borssal csinálom, és amikor esszük, megbolondítjuk némi házi paradicsomlével :)



Sörben párolt csülök lett a második féle, ami szánom-bánom, de egyik kedves blogtársamtól csentem és bizony nem emlékszem kitől, de igérem megkeresem kié a recept. És ha valaki felismeri, akkor tessék jelezni. Igyekszem pótolni a hiányosságokat.




És a recept:

- 1 sertéscsülök kicsontozva

- 1 üveg sör

- 1 hagyma

- fűszerek minden mennyiségben

- 1,5 kg krumpli

A fagyasztóban leltem rá a csülökre, már el is felejtettem, hogy van. Szép húsos volt, sütni tökéletes. Felengedés után összekockáztam. Igazi házi zsíron megfuttattam a kockára vágott hagymát, majd rádobtam a csülköt és megpirítottam. (Én wokban csináltam) Amikor már a levét elfőtte, felöntöttem egy üveg jobb minőségű sörrel és beledobáltam a fűszereket. Na ettől nem kell megijedni, mert a csülök minden fűszertől csak finomabb lesz. Én ezeket tettem bele: só, bors, kömény, szerecsendió,fokhagyma, babérlevél és borókabogyó.

Amíg sült a csülök, megpucoltam a krumplit, negyedeltem és sós vízben félpuhára főztem. Tepsibe szedtem, rákanalaztam a puhára főtt csülköt is és sütőben pirosra sütöttem. Hagyományos fejessalátával tálaltam. Igazi finomság volt!

Köszönet a receptért!

Nincsenek megjegyzések: