2008. május 30.

Pipi

Kicsit elmaradtak mostanában a bejegyzések, de mentségemre váljon, eléggé el voltam havazva. Főzés sem volt nagyon. Inkább csak egyszerű vacsorák 15 perc alatt. Bár a hétvégén azért egy csirke krém levest azért összedobtam. Hogy őszinte legyek nem csináltam még ilyet, receptem sem volt, csak úgy a támpontok, na meg az egykori élmény. Történt ugyanis, hogy egy prágai út során olyan csirke krém levest tudtam enni, amilyet a világ még nem látott. Krémes, habos, ízes, laktató... Mennyei volt. Próbálkoztam ugyan, de az enyém nem lett olyan. Azt hiszem be kell tervezni egy prágai utat, mert nekem olyat ennem kell!!!!!
Íme az én levesem: (hozzáteszem finom lett:))

- 2 sárgarépa
- 2 zöldség
- 2 krumpli
- 1 zeller
- 1 karalábé
- 1 hagyma
- 3 csirke melle
- ízlés szerint fűszerek ( nálam ez só, bors, ételízesítő, szerecsendió volt)
- 2 tojás sárgája
- 2 dl tejszín
- 2 ek liszt

A hagymát apróra vágtam, megfonnyasztottam, beletettem az apró kockára vágott zöldséget, megfuttattam ezeket is az olajon, majd felengedtem vízzel, fűszereztem és beletettem az apróra kockázott csirke mellet. Én hazai csirke mellből dolgoztam, ezért a csontját is belefőztem a levesbe. Fedő alatt puhára főztem mindent, majd bot mixerrel összepépesítettem az egészet. 2 ek lisztből rózsaszín rántást készítettem, evvel besűrítettem a leves, megvártam még jól összeforrt, aztán kizártam a gázt.
A 2 dl tejszínt összekevertem a 2 tojás sárgájával és ezt is a leveshez adtam.
A csirke mellből még főzés előtt loptam el egy kicsit, amit nagyon apróra vágtam és olajon pirosra sütöttem. Tálaláskor a piros pipi darabokkal és parmezán sajttal szórtam meg a tetejét. Finom lett!

Nincsenek megjegyzések: