2008. június 5.

Pizza



Ennek a pizzának története van.
Kislány voltam még amikor az anyukám elvitt engem és az öcsémet egy igazi pizzériába. Ezen a környéken nem is nagyon volt még akkor ilyen hely, én mi sem jártunk túl sűrűn étterembe. Izgatottak voltunk, és úgy, de úgy vártuk, hogy kihozzák a pizzát... És a kedvünk bizony lelohadt egy kicsit amikor kihozták, mert olyan kemény volt a tészta és olyan életlen a kés, hogy mire a pizza elfogyott, az egyik kezem görcsben állt és sajnos a villám is klasszul elgörbült.... Az anyu kellően felpaprikázta magát és elhatározta, majd ő süt nekünk pizzát. Azóta már én is az ő pizzáját sütöm, pedig már pizzéria is több van és étterembe is gyakrabban járunk.


Az első Kotányi pizzafűszerkeveréken talált recept alapján készül ma is.

Hozzávalók:


- 50 dkg liszt
- 1 élesztő
- 1 tk só
- 1 tk cukor
- 2 ek olaj
- 2,5 dl langyos víz


A lisztet tálba teszem, belemorzsolom az élesztőt, hozzáadom a cukrot, a sót, az olajat és a vizet. Sima tésztává dolgozom és lefedve kb 30-40 perc alatt megkelesztem.
Ezután formázzunk belőle pizzát és tegyük enyhén olajozott tepsibe.
Innentől pedig már csak a fantázia szab határt a feltétnek.

Nálam most így jöttek sorba a finomságok: olaja tésztára, ketchup, oregano, bazsalikom, pizza fűszer, reszelt sajt, sonka, füstölt tarja,kockázott paradicsom, gomba, kukorica és sajt.

Sütőbe raktam és a legnagyobb fokozaton 30 perc alatt készre sült.
Köszönet anyukámnak a receptért.

Nincsenek megjegyzések: