2008. június 27.

Raguleves.....töltött rántott gomba...

Először csak szimplán a receptet akartam leírni, de aztán eszembe jutott életem első
ragulevese és úgy döntöttem megosztom másokkal is borzalmas élményt.
Életem párja imádja ezt a levest. Anyósom valami mennyeit csinál belőle, az anyuval egyetemben. Na hát gondoltam én is meglepem vele. A receptet leírtam gondoltam baj nem lehet. Igen ám, de anyu citrom nélkül csinálja, anyósom pedig sok citrommal. És a párom is a citromos mellett voksol. De én anyu receptjét írtam le és fogalmam sem volt arról, hogy mennyi citrom is kell bele. Karikáztam, kóstoltam, karikáztam, kóstoltam, végül már egy egész citrom benne volt. Mire a párom hazaért ez úgy kiázott a levesbe, hogy az bizony már egy izmos limonádénak is savanyú lett volna. Borzalmas volt. De a párom láss csodát két hatalmas tányérral megevett belőle és csak dicsérte. Na másnap azért már ő is azt mondta, hogy többet azért nem kér. Az emésztőben landolt a leves. :))))
Azóta a citromot már én is csak a kész leves mellé teszem.
Raguleves
Hozzávalók:
- 3 db sárgarépa
- 3 db zöldség
- 3 db kisebb krumpli
- 1 karalábé
- 1 zeller
- 1 marék borsó
- 0,5 kg husi (bármilyen sovány hús megfelelő)
- fél pohár tejföl
- 1 ek. liszt
- só, bors, szerecsendióvirág, kömény
A zöldségeket meghámoztam, felkockáztam. A husit is apróra vágtam és a zöldségekkel együtt olajon megfuttattam. Felöntöttem vízzel ( én most jól sűrűre csináltam) és beleraktam a fűszereket. Sóztam és teatojásba tettem szemes borsot, köményt és szerecsendióvirágot, és a leveshez adtam. Lefedve puhára főztem. Amikor már majdnem kész, tettem bele bazsalikomot, kakukkfüvet és tárkonyt. Keverőpohárba tettem pici vizet, fél pohár tejfölt és 1 ek. lisztet. Összeráztam és besűrítettem vele a levest. Összeforraltam és már kész is volt. Citromot tettem mellé az asztalra.


Töltött- rántott gomba

Hozzávalók:

- gomba (szép nagyok, én 18 db-ból csináltam)

- májkrém

- szikkadt zsemle

- 3 tojás

- 1 cs. petrezselyem

- reszelt sajt

A gombákat megpucoltam, tönkjüket apróra vágtam, a fejeket pedig félreraktam. 2 tojást feltettem főni. Az apróra vágott tönköket megpároltam olajon, majd összekevertem az apróra vágott petrezselyemmel. A tojásokat meghűtöttem, megpucoltam. Egy tálba belenyomtam a májkrémet (én mindig Gyulai májast veszek, az a kedvencem. a nagy tubusosból most felét használtam fel 15-20 dkg kb), hozzáadtam kb 15 dkg reszelt sajtot, belereszeltem a 2 tojást, beletettem a gombát, a beáztatott kinyomkodott zsemlét, 1 nyers tojást és jól összekevertem. Borssal ízesítettem. Só nem kellett bele, mert a májkrém elég ízletes volt. Ha lágy lenne a töltelék, akkor tehetünk bele zsemlemorzsát. Maradt ki sajtom, ezért minden gombafejbe vágtam egy kockát és erre halmoztam a tölteléket. Jó játék volt. Amikor elkészültek, bepaníroztam őket. A zsemlemorzsába viszont csempésztem egy kis szezámmagot is. Bő forró olajban sütöttem ki és párolt rizzsel tálaltam. Isteni volt, ahogy a sajtkockák olvadoztak a közepükben.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Az egyik kedvenc levesem..nagyon finom,hasonlóan készítjük mi is,de nem csak csirkéből,próbáld ki marhából,isteni:-)

Nóri