2008. július 7.

Születésnapoztunk......

Múlt pénteken volt az apukám születésnapja, két nappal előtte pedig a párom és az apósom névnapja. Nagy bulit csaptunk és természetesen nagyot ettünk. A dolog igen izgalmasra sikeredett, mert az apukám nem tudta, hogy bizony az ő szülinapját szervezzük oly hevesen. Szegénykémmel elhitettük, hogy a párom névnapjára csődítettük össze a családot. Ami részben igaz is volt, de emellett nem hagyhattuk ki, hogy ne készüljünk neki meglepetéssel az 5. X átlépésére.


És íme a menü:

Ököruszály leves

Velős gombás karaj

Petrezselymes krumpli

Uborkasaláta

Fehérrumos csokoládétorta



Ököruszály leves


Sajnos a levesről nem sikerült képet készítenem, mert a nagy kapkodásban örültem, hogy mindennel elkészültem, nemhogy még fényképezzek is :)) Ez volt az első alkalom, hogy ekkora társaságra főzzek. Na jó csak nyolcan voltunk, de hát eddig a két emberhez voltam szokva. :))

Hozzávalók:

- marhafarok
- sárgarépa
- fehérrépa
- zeller
- karalábé
- krumpli
- só, bors, ételízesítő
- szerecsendióvirág, kömény


Mennyiséget nem szívesen írnék, mert ahány ház, annyi féle leves, de kb 1 marhafarokból lesz 4 személyes adag. A zöldségek pedig már ízlés dolga.
Szóval a husit hidegvízbe felraktam főni. Tettem bele sót és a teatojásba hozzáadtam a szemes borsot, az egész köményt és a szerecsendióvirágot. Nem kell sajnálni egyiket sem. Egyébként én minden húslevesembe ezt a fűszerkeveréket teszem.
Ettől olyan jó anyukám levese íze lesz mindnek.
Megvárom míg felforr a leves és szépen lehabozom. Ezt már a forrás előtt elkezdhetjük és még a forrás után is figyeljünk rá, hogy a hab lekerüljön, különben katasztrofális szürke, zavaros levet kapunk. Nagyon fontos egyébként, hogy a húslevest (legyen az bármilyen húsból) nem szabad erősen forralni.
Akkor lesz igazi, ha csak gyöngyözik.
Én is így gyöngyözve félpuhára főztem a húst, és ekkor beletettem a zöldségeket, vegetával ízesítettem és majdnem puhára főztem. Ekkor még volt kóstolás, sózás és beletettem a zellerlevelet. Készre főztem és csigatésztával forrón tálatam.
Igazán nagy sikert aratott. Főleg apósom volt elkáprztatava. Ez a kedvenc étele.:))


Velős gombás karaj
Hozzávalók:
- 4 szelet karaj (én csontos tarjából készítettem)
- liszt
- 20 dkg velő
- 10 dkg gomba
- 1 kis fej vöröshagyma
- petrezselyem
- só, bors
- 1 ek. liszt
- 1 dl tej
- reszelt sajt
Én sokszoros adagot készítettem 18 szelet husiból. De a támpontot ez a recept adta.
A husikat kicsit kiklopfoltam, sóztam, borsoztam és paprikás lisztbe megforgattam, forró olajban mindkét oldalát hirtelen megsütöttem. Tepsibe tettem, lefóliáztam és sütőben vaj puhára pároltam. Még sült, elkészítettem a gombás ragut. Olajon apróra vágott hagymát dinszteltem, hozzáadtam az apróra vágott gombát, kissé megpirítjuk, rádobjuk a darabokra vágott velőt, együtt sütjük, fűszerezzük. 1 dl tejben elkevert 1 ek liszttel besűrítjük a ragut, majd hozzákeverjük az apróra vágott petrezselyemzöldet. Ráhalmozzuk a husikra a ragut, megszórjuk reszelt sajttal és forró sütőben pirosra sütjük.




Fehérrumos csokoládétorta

Más tollával ékeskedem. A torta Fűszeres Eszteré http://fuszereslelek.blogspot.com/search?q=feln%C5%91tt+torta .

A tésztájától ugyan eltértem és a krémben is csaltam picit, de a végeredmény valami olyan lett, ami után már nagyon rég áhítoztam.

Hozzávalók:

A tésztához

- 20 dkg cukor

- 4 tojássárgája

- 1 dl étolaj

- 1 dl meleg víz

Ezeket az anyagokat habverővel alaposan összedolgozzuk és hozzáadjuk a következő lisztes keveréket:

- 27 dkg liszt

- 3 púpos kanál kakaó

- 1 cs. sütőpor

- pici szódabikarbóna

Ezután hozzákeverjük még a tojások felvert habját. Kikent tortaformába öntjük a tésztát és előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük. Én a legtöbb tortához ezt a tésztát használom. Még soha sem sikerült elrontanom és van egy klassz kis szakácskönyvem, amiben több és kevesebb tojásos változatai is megtalálhatók.

Krém:

- 25 dkg 75%-os csokoládé

- 6 dl tejszín

- 2 tojássárgája

- 2 ek cukor

- 2 dl tej

- 1 ek étkezési keményítő

- 2 ek vaj

- 5 dkg mazsola

- 1 dl fehérrum

A tejet felforraltam a tejszínnel, belekevertem a csokikockákat, lehúztam a tűzről és addig kevertem, míg a csoki elolvadt.Belekevertem a tojások sárgáját és alaposan összekutyultam. Pici vízzel elkevertem a keményítőt, beletettem a csokis masszába és újra tűzre tettem. Miután besűrűsödött, beledobtam a vajat és a cukrot és itt én csempésztem bele 1 cs. Bourbon vaníliás cukrot is, majd levettem a tűzről. Ezután hozzákevertem a rumba áztatott mazsolát.

A tortát kettévágtam, alját kapcsos tortaformába tettem és megtöltöttem a krémmel. Én 1 dl tejszínt még habbá vertem és körkörös mozdulatokkal, csak úgy naggyásan a krémhez kevertem. Ez mindenképpen lágyított kicsit az igen erőteljes ízén. Rákerült torta teteje is, amit szintén megkentem krémmel. Lefedtem és több órára a hűtőben pihentettem. Tálalás előtt habbá vertem még 3 dl tejszínt és evvel kentem meg a torta külsejét. A tetejére kakaóport szitáltam és mandulával megszórtam.





Nincsenek megjegyzések: