2008. július 15.

Korhelyleves rizsfelfújttal


Tudom, tudom.... Nagyon elhanyagoltam mostanában a blogot. Pedig főzök is és eszünk is ám. És igyekszem a képeket is szorgosan készíteni. Az igazság az, hogy mióta nem dolgozom sajnos teljesen ellustultam. :((( Igyekszem lendületbe jönni!!!

És ami az ételt illeti, arra is csak azt tudom mondani, hogy tudom, tudom.... ez újévi leves!!!!- de ha egyszer úgy megkívántam!!!


Korhelyleves
Hozzávalók:
- 30 dkg füstölt husi ( én vettem egy szép csülköt és arról vágtam le bőrös husis darabokat)
- 30-40 dkg savanyú káposzta
- 1 fej hagyma
- 2 sárgarépa
- savanyú uborka (ízlés szerinti mennyiség, én a kovászos ubit szeretem bele a legjobban)
- olaj
- liszt
- pirospaprika
- só,bors, kömény, borókabogyó
- kolbászkarikák
- 1 fej virsli
A recept anyósom találmánya. Ő turbózta fel a hagyományos levest.
Nagy kedvencem.
A hagymát apró kockákra vágom és olajon kicsit megfonnyasztom, félrehúzom a tűzről és beleteszem a káposztát, a kockázott füstölt húst és a kockára vágott répát. ( Csaltam egy kicsit, mert hát mégis csak nyár van, ezért a káposztát is jól leöblítettem és a füstölt husit is kiáztattam. Jót tett a levesnek, mert nagyon klassz lágy íze lett, és nem dominált sem a káposzta, sem a füstölt íz.) Felöntöttem vízzel és visszatoltam a tűzre. Megvártam még felforr, majd befűszereztem. Sóztam, borsoztam, pici köményt raktam bele, és néhány szem borókabogyót, majd kis lángon puhára főztem. Sötét színű paprikás rántást készítettem és evvel besűrítettem a levest, majd beletettem a kockázott uborkát és a karikára vágott virslit.
A bátrabbak még kockára vágott olajbogyót is tehetnek bele.

És ismét tudom-tudom....tényleg nem illik a rizsfelfújt ehhez a leveshez. De ezt is megkívántam:))) Na senki ne gondoljon semmi rosszra, mert ez még csak véletlenül sem babás kívánósság volt.

Még gyerekek voltunk, anyu sokszor csinált nekünk. Imádtuk. És most eszembe jutott és pont olyan finom lett, mint egykor az anyué.
A receptet egyébként Gesztenyétől kölcsönöztem. Már ő is legendákat zengett róla, és most én is ezt teszem.

Rizsfelfújt
Hozzávalók:
- 5 dkg margarin
- 30 dkg rizs
- 8 dl tej
- csipet só
- 5 tojás
- 15 dkg cukor
- 1 cs vaníliás cukor
- 1 citrom reszelt héja

A tejhez adjuk a vaníliás cukrot és a csipet sót, majd megfőzzük benne a rizst. A margarint a cukorral és a tojások sárgájával habosra keverjük, belereszeljük a citrom héját és hozzáadjuk a kihűlt rizst. Ehhez a masszához keverjük a tojások felvert habját. Margarinnal kikentem egy kisebb tepsit és beleöntöttem a rizst. Előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem. Tökéletes lett. Bármilyen ötettel finom. Legyen az lekvár vagy puding vagy valamilyen sodó.



Nincsenek megjegyzések: