2008. június 7.

Rest asszony galuskája...



Régóta szemeztem már evvel a recepttel, de ez idáig még nem sikerült megcsinálnom. Most viszont ötlethiányban szenvedtem és a nagy keresgélés közepette ráakadtam és megcsináltam és MENNYEI!!! Sokkal ízletesebb az egyszerű túrós tésztánál. Nagy és laktató adag, pedig az eredeti receptnek csak a felét csináltam meg.

Abszolút favorit!

A recept egyébként nem saját, Margit2 oldalán, Fruzsika receptjei között találtam.

Hozzávalók:
- 30 dkg lisz
- 2 tojás
- 1 mk só
- 2,5 dl kefír (nekem többet vett fel a liszt)
- 15 dkg szalonna
- 10 dkg sajt
- 1 ek vaj
- 25 dkg túró
A lisztből, a tojásból, a sóból, a kefírből és a vajból nokedlitésztát készítünk.
Én tettem a tésztához egy kis túrót is, hogy még jobban összekeveredjenek az ízek. Forrásba levő vízbe szaggattam. (én nokedliszaggatóval, az eredeti recept szerint evőkanállal). Ha megfőttek a galuskák kiszedjük őket a vízből és egy sütőedénybe tesszük. Leöblíteni nem kell. A galuskán szépen elterítjük a túrót és ennek a tetejére rakjuk a zsírjára pirított, kockázott szalonnát. Én kicsit csaltam, mert a túróhoz kevertem egy kis tejfölt és a szalonna zsírjából is csempésztem bele kicsit.
A szalonna tetejét pedig reszelt sajttal szórtam meg és sütőbe toltam.
Sajtpirulásig sütöttem.


Nagyon jól laktunk tőle!

Nincsenek megjegyzések: