2008. augusztus 16.

Rakott krumpli újragondolva

Hozzávalók:

- 1 kg krumpli
- 1 szál füstölt kolbász
- 30 dkg gépsonka
- 6 tojás
- 3 dl tej
- 1 tömlős krémsajt
- 2 ek. liszt
- reszelt sajt
- só, bors, szerecsendió

A krumplit ( héjában ) és a tojásokat megfőztem, majd megpucoltam és karikákra vágtam. A kolbászt is felkarikáztam és elkezdtem rétegezni. Kikentem egy tűzálló tálat. Az első sorba krumpli, a másodikba tojás, a harmadikba kolbász került, majd az egészet elölről megismételtem, krumpli, tojás, kolbász és ennek a tetejére raktam még egy sor krumplit, erre pedig a sonkaszeleteket. Elkészítettem a hamis besamelt: 3 dl tejet összekevertem 2 ek. liszttel és lábosban sűrűre főztem. Sóztam, borsoztam, őrölt szerecsendiót raktam bele és hozzákevertem még a tömlős sajtot is. Evvel a krémes masszával bevontam a krumplit és vastagon megszórtam reszelt sajttal. Forró sütőben pirosra sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: