2008. december 28.

Bejgli helyett...

Diós - Mákos Legyezők


Hozzávalók a tésztához:

- 2 dl tej
- 1,5 dkg élesztő
- 3 dkg cukor
- 50 dkg liszt
- 15 dkg puha vaj
- csipet só
- 1 vaníliás cukor
- 1 tojás

A tejet meglangyosítottam, beletettem 1 mk. cukrot és belemorzsoltam az élesztőt.
Meleg helyre állítottam és szépen felfuttattam. Ez alatt a lisztet összekevertem a cukrokkal, a sóval, majd elmorzsoltam benne a margarint, hozzáadtam a tojást és végül a felfutott élesztőt is. Az egészet összedolgozzuk és lefedve kelni hagyjuk.
Nekem erre a célra van egy nagy tálam, aminek jól záródó teteje van.
Prímán megkelnek benne a tészták.


Meleg helyen kb. 1 órát hagytam pihenni.
Ezután a tésztát két részre osztottam és kb.30x30-asra és 4 mm vékonyra nyújtottam. Hosszában kettévágtam, megkentem olvasztott vajjal és megtöltöttem a diós és mákos töltelékekkel ( lásd lentebb). A tésztacsíkokat szorosan feltekertem, kicsit meglapítottam, majd 6 egyenlő részre vágtam. A kis hengereket még 4-5 helyen bevagdostam, kicsit kilapítottam őket (így jobban szétnyílnak) és megkenetem mindet tojással. 170 fokra előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem.


Diótöltelék:

- 30 dkg darált dió
- 12 dkg kristálycukor
- 1 dl tej, + 6 evőkanál
- 1 kávéskanál méz
- 1 kávéskanál fahéj
- 1 db citrom reszelt héja
- 1 csomag vaníliás cukor

Máktöltelék:

- 15 dkg darált mák
- 0,8 dl tej
- 6 dkg kristálycukor
- 1 evőkanál méz
- 1 db citrom reszelt héja
- 1 mokkáskanál fahéj


Ezekhez nem fűznék sok kommentet.
A hozzávalókat összekeverjük és már tölthetjük is! :)))

Nincsenek megjegyzések: