2008. december 27.

A karácsony képekben....



Őszintén szólva nem szolgálhatok túl nagy karácsonyi recept áradattal,


mert hát az egész karácsonyt vendégségben töltöttük.

És mindenhol csomagoltak is a finomságokból,


"ej, legyen mit ennetek holnap is" címszóval.


Tehát a karácsony mérlege a következő: semmit nem főztem ezidáig. :((


Süti sütésben viszont jeleskedtem egy kicsit.


Méteres Kalács


Nagy büszkeségem a méteres, mert nagyon finom receptem van hozzá. Még soha sem sikerült elrontanom és mindenki imádja (főleg az öcsém).


Hozzávalók:


- 20 dkg kristály cukor
- 6 tojássárgája
- 1,5 dl étolaj
- 1,5 dl meleg víz


Ezeket az alapanyagokat robotgéppel alaposan kikeverjük. Ezután kemény habbá verjük a tojások fehérjét is.


A kikevert tojássárgájához adjuk hozzá a következő lisztes keveréket:



- 38 dkg liszt
- másfél csomag sütőpor
- késhegynyi szódabikarbóna

A legvégén pedig hozzáadjuk a felvert fehérjéket is. (óvatosan!)

A tésztát két részre osztjuk és az egyik felébe keverünk még 2 ek. kakaóport is.
Ezután kikent őzgerinc formába öntjük és előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük.


Fantasztikusan szép tészta lesz belőle. Magas, levegős, finom!
Ha kihűlt a tészta felszeleteljük és minden szeletet megkenünk és összeragasztunk a következő krémmel:



- 2 cs. puncs puding
- 6-7 dl tej
- 15 dkg cukor
- 25 dkg margarin
- 4 ek. rum vagy aroma


Pudingot megfőzzük, kihűtjük, margarinnal, rum aromával kikeverjük és kész is. Ezután jöhet a móka. Egy barna szelet, krém, egy fehér szelet. Addig ragasztgatjuk őket, amíg el nem fogy a tészta. Ezután a kész rudakat is bevonjuk krémmel és leöntjük csokimázzal.



Csokimáz:

- 20 dkg porcukor
- 2 csapott ek. kakaópor
- 5 dkg vaj
- 2 ek. forró tej


A vajat felolvasztom, összekeverem a cukorral és a kakóporral, majd leforrázom a tejjel és kis tűzön simára keverem. Én vártam vele kicsit mielőtt a tésztára öntöttem volna, hisz ha forrán rázuttyintom, akkor a vajkrém bizony lezuttyant volna. Megvártam még kihűlt, de még folyós volt és csak ekkor csorgattam a métereseket.

Nincsenek megjegyzések: