2010. október 16.

A férfi boldogsága..... Kapros túrós lepény

Időnként hőstettekre vagyok képes a Férfiért! :))

Például az általam nagyon nem szeretett kapros-túróst sütök!
Enyhe kifejezés rá egyébként a nem szeretem, de hát a férjem odavan érte.
Én megsütöttem, Ő meg imádta! A sütit is és remélem engem is!! :))




Kapros túrós lepény


Hozzávalók:

Tésztához:

  • 2 tojás sárgája
  • 4 ek porcukor
  • 7 dkg vaj
  • 60 dkg liszt
  • 2 dkg élesztő
  • 1 kk. cukor
  • 4 dl tej
  • csipet só

Töltelék:

  • 1 csokor kapor
  • 6 ek. cukor
  • 2 dl tejföl
  • 4 ek. búzadara
  • 2 tojás
  • 50 dkg túró
1 dl langyos tejben a cukorral megfuttatjuk az élesztőt.
A lisztet nagyobb tálba öntjük, hozzáadjuk a tejes élesztőt,
az olvasztott vajat, a porcukrot, a tojások sárgáját és a pici sót. Elkezdjük összedolgozni és közben a többi langyos tejet is hozzáadjuk. Közepesen kemény tésztává dolgozzuk - dagasztjuk össze. Letakarva kb 60 percig kelesztjük. Lehetőleg langyos helyen.
Ezután kinyújtjuk és vajazott-lisztezett tepsibe fektetjük.
Erre öntjük a túrós masszát.

A túrót áttörjük és jól összedolgozzuk a tojás sárgájával, 
a búzadarával, a tejföllel és a cukorral. A kaprot apróra vágjuk és belekeverjük a krémbe. A 4 tojás fehérjét kemény habbá verjük és ezt is a túrós masszához adjuk. Ezután a tésztára öntjük és közepes lángon megsütjük.

Azt állítják nagyon finom! Én nem kóstoltam! :))



Nincsenek megjegyzések: