2010. október 16.

Tejfölös-meggyes süti





Véleményem szerint minden igazi háziasszonynak van
saját receptje-specialitása,
amit mindig isteni finomra
tud sütni.

Most én is rátaláltam az enyémre.












Őszibarackos tejfölös sütemény


Hozzávalók

Tészta

  • 40 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 20 dkg porcukor
  • 25 dkg margarin
  • 1 citrom
  • 4 tojássárgája

Töltelék

  • 2 csomag vanília puding (főzős)
  • 6 dl tej
  • 6 ek. cukor
  • 1 nagy tejföl (400 g)
  • őszibarack vagy meggy vagy bármilyen gyümölcs

A tésztához a lisztet a sütőporral és a porcukorral összekeverjük, majd belemorzsoljuk a margarint és belereszeljük a citrom héját. Tehetünk bele 1-2 kiskanál citromlét is. Hozzáadjuk a tojások sárgáját és összegyúrjuk.
 2 részre osztjuk, folpackba csomagoljuk és min. 30 percre hűtőbe dugjuk.

Még pihen a tésztánk, elkészítjük a krémet. A pudingot a tejjel és a cukorral sűrűre főzzük. Kihűtjük, majd belekeverjük a tejfölt, majd a gyümölcsöket is. A barackot kockára vágva, a meggyet kimagozva, lecsepegtetve adjuk hozzá. A tojások fehérjét kemény habbá verjük és beleforgatjuk a tejfölös masszába.

A tésztákat elővesszük és egyesével szépen tepsi méretűre nyújtjuk (20x35 cm). Kivajazott tepsibe rakjuk a tésztalapot, erre öntjük a tölteléket, majd mehet rá a következő tésztalap. Villával megszurkáljuk, tojással lekenjük és mehet a sütőbe kb. 40 percre. (180 fokra)

Miután megsült, kihűtjük és pár órára hűtőbe rakjuk,
mert csak hidegen szeletelhető.

Igazi kellemes, savanykás, hűs finomság.
Nekem a kedvencem lett és eddig bárhová is vittem belőle, mindenki imádta. :))

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!
Én a héten elkészítettem ezt a sütit, finom lett az íze, de hiába raktam a hűtőbe, szeletelésnél szétesett. Így kanállal ettük. :)))