2010. október 17.

Vasárnapi ebéd

Ma ismét a Férfi kedvére főztem. Nagyon jól kitaláltam, hogy ma végre kipróbálom a Peti kollégám által tanított hentestokányt, de életem párja sült tyúkról és palacsintáról álmodozott! És egy jó asszony ilyenkor ugrik és a férje kedvére tesz :))) Így a mai menü sült tyúk lett majonézes burgonya salátával és kakaós palacsintával.

A tyúkot anyukámtól kaptam és néhány napja még az udvarban kapirgált. Most szépen feldaraboltam és befűszereztem. Sima boltban kapható grill fűszerkeverékkel. Nem rajongunk túlzottan a csirkemellért, ezért egy trükkel próbáltam vonzóbbá tenni. A husit nem fejtettem le a csontjáról. A mell két oldalán klasszul be lehet nyúlni a husi rétegek közé. Ezt a rész én teletöltöttem fokhagymával és 1 szelet füstölt húsos szalonnával és közé dugtam egy ág friss rozmaringot. A tyúkot lefedett tepsiben kb. 2 óra hosszat sütöttem, majd tető nélkül még 30 percet pirítottam. Isteni omlós, ropogós sült lett belőle. És a csirkemell is nagyon finom lett. Legközelebb a pipi többi részével is kipróbálom ezt a trükköt.

Még a csirke sült, elkészítettem a salátát. Kb. 1 kg krumplit héjastól megfőztem, megpucoltam és kihűtöttem. 5-6 kisebb lilahagymát megpucoltam és vékony szeletekre karikáztam, majd ecetes-cukros salátalébe áztattam. 5-6 nagyobb vizesuborkát felkockáztam. 1 nagy pohár tejfölt kikevertem 3 ek. majonézzel. Sóval, borssal, mustárral, pici citromlével és pici cukorral ízesítettem, majd apróra vágott petrezselymet kevertem bele. Egy nagyobb tálba összekevertem a krumplit, a lecsöpögtetett hagymát, uborkát, végül nyakonöntöttem a szósszal és behűtöttem.

Desszertnek kakaós palacsintát csináltam.


 
Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 4 tojás
  • 4 dl tej
  • csipet só
  • pici cukor
  • 1 ek olaj
  • szénsavas ásványvíz



A hozzávalókat az ásványvíz kivételével dolgozzuk csomó mentesre, majd az ásványvízzel hígítsuk folyós palacsintatésztává. Forró palacsintasütőben süssük szép aranybarnára, szórjuk meg cukorral kikevert kakaóporral, tekerjük fel és tegyük vele boldoggá a családot. :)) Tapasztaltabbak használhatnak egyszerre 2 palacsintasütőt is, így fele annyi időt vesz igénybe a sütés.

Nincsenek megjegyzések: