2010. október 23.

Kicsi...kerek, illatos és nagyon finom!.....Mini pizzák.


A férfi horgászni ment csütörtökön este. Vasárnapig marad is. Én pedig süthettem az útravalót. :) A mini pizza mellé raktam le a voksomat. Szerencsére. Nagyon jól kinéző étel ez. Ahogy írtam is: Kicsi, kerek, illatos és nagyon finom! Mindenki kedvére variálhatja. Ehető hidegen és melegen is! Praktikus és szokatlan! Na jó, nem istenítem tovább! Íme a recept.








Mini pizzák

Hozzávalók (kb. 50 db-hoz)

Tészta:
  • 1 kg liszt
  • 2 élesztő
  • 3 dl langyos tej
  • 2 tk. só
  • 2 tk.cukor
  • 4 ek olaj
  • langyos víz
  • oregano, bazsalikom

Feltét:
  • gépsonka
  • füstölt-főtt császár szalonna
  • konzerv kukorica
  • pizzakrém
  • paradicsom
  • reszelt sajt
  • olajbogyó

A tésztához a lisztet egy nagy tálba öntjük, belekeverjük
a sót, az oreganót és a bazsalikomot. A tejet meglangyosítjuk, beletesszük a cukrot és belemorzsoljuk az élesztőt. Langyos helyen futtassuk fel szép nagyra. Ezután öntsük a liszthez és kezdjük összedolgozni a tésztát. Langyos vízzel keményebb kelt tésztává gyúrjuk és letakarva langyos helyen 1 órát kelesztjük. Senki ne örüljön az egy óra pihenőnek, mert neki lehet látni a feltét apróra kockázásának. Sonka-paradicsom-szalonna-olajbogyó - mindegyiket egyforma apró kockára vágjuk. A paradicsom magját érdemes eltávolítani, hogy ne áztassa el a tésztát.
A kukoricát csepegtessük le.
Ha a tészta már duplájára kelt, kinyújthatjuk kb. 1 -1,5 cm vastagra. Ezután valami kerek eszközzel (nálam vizespohár) nagyobb korongokat szúrunk ki a tésztából. Kézzel szélét formázunk a tésztának, villával megszurkáljuk a közepét és forró sütőbe dugjuk kb. 10 percre. Az elősütés után jöhet az ízesítés. Pizzakrémet kentem a korongokra, megszórtam pizzafűszerrel, sonkát-szalonnát-kukoricát-paradicsomot és olajbogyót halmoztam a tetejükre, majd gazdagon megszórtam reszelt sajttal. Visszadugtam a forró sütőbe és készre sütöttem.

 


Nincsenek megjegyzések: